perjantai 6. huhtikuuta 2018

nyystölän raitti...

kävelen nyystölän raitta,
tuoksuu luonnolta,
maatienpinnassa narskuu,
onhan pakkasen puolella,
mutta vain punaposkisuuden verran

käpytikka on herännyt,
jänis ja ketunpoika,
mutta ilves nuokkuu viellä oksallaan,
sillä hällä ollut kiireinen yö,
nyt nukuttaa

saavun tarusjärven risteykseen,
kaksnelosella on liikennettä,
siellä rekat mennentullen elämän
eväitä rahtaavat,
lomamieliset kulkevat himokselle,
toiset korkeammalle,
ihan sinne kilpisjärven tiellekkin,
mutta minä vain aamulenkilläin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

sarvijaakko,,

sarvijaakko on ens näkemältä pelottavan näköinen viiksi niekka mutta kun sitä kutitttelee ruohontupsulla kainalosta, jokaisesta, niin se rup...