lauantai 11. heinäkuuta 2020

hietaniemi,,

hietaniemen kesäinen
aamunkoi on suvisen
aamuinen
lokit heränneet,
toiset tuskin
nukahtaneetkaan

kävelen hautausmaalla,
kuten usein,
en etsiessäni itselleni
pesää,
vaan minusta täällä on
kauniin tyyntä,
hetkiä joita en elämäni ruukassa
tavoita

vanhat hautakivet kertovat
eilisistä,
antaen syvyyttä nykyisen
tuntemiseen,
huomisen tavoittamiseen

nyt olen mecglininkadulla
joka on minulle
stadin kaunein katu,
päivemmällä tämä
on elämää täys,
mutta näin aamutuimaan
vain minä
täytän
sen

ajelen nyt ruuhkabussia,
ajelen kuten oon kohtapuolin
tehnyt neljä vuosikymmentä

ihmiset tulevat ja menevät,
olemme tuttuja
vaikkemme katseita vaihdakkaan,
se kuuluu tapoihin,
mutta silloin tällöin
tunteet herkistyvät molemmin
puolin ja ne hetket ovat
syvintä inhimillisyyttä

elämäni varrella olen huomannut
ettei kannata olla ihmisten kesken
äkkijyrkkä, sillä ne umpisolmiuttavat
tilanteita

asiakaspalvelu on luontevinta
silloin kun sitä teet
sisäsyntyisesti,
sillä
liialliset kumarrukset
ovat
pyllistelyjä toisille


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

suomalainen on,,

suomalainen ihminen on maaseutua ja paljon kivikkoisia peltoja kalaisia järviä, hetkiä joissa loistaa alkulähteen elämänvoima kuiskaus kauka...