maanantai 5. tammikuuta 2015

kynnet...

Kynnet, jäänne esiisiltäni,
jotka tykkäsivät puiden
latvoissa kärrynpyörää veivata.
Minulla pitkät kynnet,
muistoina,
leikkaan vähän väliä,
muistellen kärrynpyörijää,
esiisääni,
jolla oli myös
komia
kihara otsallaan,
minua kaljuuttaa.
Olen muutenkin tullut ohuemmaksi,
karvattomaksi
vihersilmäiseksi
lehtomaan eläjäksi.
Olen lisäksi savannilta Nyystölän pakkasiin ajautunut
bitsasta tykkäävä,
oluesta
nauttiva,
punanenä,
esiisälläni oli musta,
kuten koirallani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

tukiverkosto,,,

kesälomalla mennään sinne tänne, vaikka hetki olisi aikaa jolloin ei mihinkään, mistään, siksi loman loputtua arki maistuu, sillä siellä on ...