lauantai 1. marraskuuta 2014

nyt tuli häätö!

En oo köyhä, enkä kippee,
oon herkästi syttyvä
Säämingin seurakunnan
poika, entinen.
oon rajavaltakunnassa suunniteltu,
tehty ja alustavasti
vaatetettu.
  Nyt kaunista Padasjokea
mahutan,
syvämmein sumein.
Säämingi on vaihtunut
Padasjoen seurakuntaan,
yhtä hyvään.
Olen tyrkyllä
seurakuntavaltuustoon,
päättäviin kehyksiin.
Ite itteeni äänestin, emäntää
kehotin.
Muut äänestäköön mieliensä
mukaan.
  Olen valmistautunut
suuriin saappaisiin
mahun pienempiinkin.'
Olen eloani kulkenut siksi
kurjassa kumarassa, ettei tämä
pahemmaksi mee.
Ilonpäiviäkin mahtuu,
niitä kerään mieluusi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

suomalainen on,,

suomalainen ihminen on maaseutua ja paljon kivikkoisia peltoja kalaisia järviä, hetkiä joissa loistaa alkulähteen elämänvoima kuiskaus kauka...