sunnuntai 4. tammikuuta 2015

kylätie...

Kylätiellä muutamat kulkijan
jäljet,
tunnistan renkaan kuvioista.
Onni koirakin jolkutellut,
Matilda kissa viilettänyt.
Metsähiiret varomattomasti tietä ylittäneet.
Kuutamo katsoo,
kulkuani,
kuutamo kaunis
tähtien
isoemo,
auringon
yökkö.
Askeleeni narskuvat pakkassäässä,
auraamaton tie,
lumen alla
kenkäni lipsahtelee,
spakeettia venyttelen.
Yön
kulkijoita on muitakin,
mut he eivät julkisia
teitä käytä,
Ilves nauraa kulkuani,
karhu hauistaan lämmittää,
kettu virnistää,
kukin
antaa minun
mennä,
olen rokotettu,
heille
kitkerän makuinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

etsi uusia sanoja,,,

etsi uusia sanoja, niitä joita ei ole suutuspäissään sanottu, sillä niiden kautta avautuvat nekin hetket jotka eivät ole saaneet aikaisemmin...