torstai 25. kesäkuuta 2015

rotta-hoitaja...

Voiko ihminen olla
vaivaistalon rotanpyytäjä,
voiko hän siimahännillä pyyhkiä
ruokapöytiä.
Kyllähän tok,
minun hoitsuni  on hyvä
rotanpyytäjä,
tuo iltapalalla näytille päivän
saaliin,
yleensä kymmenkunta häntää,
ruhot on seuraavan päivän
lihasopassa hautumassa.
  Ennen minua hoitelivat kiireiset
hoitsut,
nyt oon saanut pirun hyvän enkelin,
hällä on aikaa minulle,
usein pelaamme lautapelejä.
korttiakin lätkitään,
palkintoina nuo siimahännät.
Oon voitolla, se hoitsua kismittää.
Muut höyrypäät eivät hänestä tykkää,
mut ovatkin
aikamoisia palikkapäitä,
yö kauvet huutavat ja raamattua veisaavat,
minä otan nyt salakuljetettua ilolientä,
sentin verran, etten vuoan ruppeis höpertelemään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

vaikka kaikki häviäis,,

  vaikki kaikki häviäis, nekin jotka jokapäivä ovat, niin tyhjänä en ois, sillä uskon huomisiin, uusiin, sillä elämä ei lopu yhteen tyhjyyte...